Tuesday 13 March 2018

Lite värme, tack

Det är gråmulet och några plusgrader i luften. Snön har nästintill töat bort och snödropparna får chansen att komma fram. Även krokusen vågar visa sig, dock mer blygsamt. Det hade inte skadat om temperaturen varit några grader högre, men våren låter fortfarande vänta på sig - tyvärr.
Jag står uppe på slänten och tittar ut över kustbandet. En västlig bris smeker vattnet medan några gravänder flyger medvinds och strax över vattenytan. Det går undan i medvinden så några vingslag senare är dem som bortblåsta.
Tankarna fyller mitt sinne. Blir det fisk idag? Jag ger revet en chans och sedan ett annat rev. På tredje revet tycker jag mig se en följare. Mina sinnen skruvas genast upp men ingenting mer händer. Var det ens fisk jag såg? Jag börjar tveka. Önskan att få känna lite flex på klingan eller åtminstone se fisk är ju stor så tankarna rusar lätt iväg. Det var dessutom ett tag sen sist. Det blir dock ingenting idag, heller. Nä, lite värme som sagt. Låt den komma. Snart tack..

No comments:

Post a Comment